מרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א לילדים: "אתם יכולים להציל את כלל ישראל"

נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א לילדים: "אתם יכולים להציל את כלל ישראל"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרן הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א ערך ביקור מיוחד ומרומם בת"ת "איילת השחר" בקרית הרצוג בעיר בני ברק, שם נשא דברים לפני מאות ילדי הת"ת שקיבלו את פניו בהתרגשות רבה. מרן שליט"א נשא דברים נלהבים ונרגשים בפני מאות הילדים.

בדבריו הנרגשים אמר מרן ראש הישיבה שליט"א "ילדים יקרים. בתקופה הזו לא רק שאנחנו נמצאים בגלות אלא ממש בצרה וצוקה, עומדים עלינו לכלותינו. אנחנו מתקרבים לחנוכה, שהיסוד היה "וזדים ביד עוסקי תורתך".

"יש פסוק 'מפי עוללים ויונקים יסדת עוז למען צורריך להשבית אויב ומתנקם'. תדעו ילדים יקרים שאתם יכולים להציל את כלל ישראל! ילדים יקרים. מפי עוללים ויונקים!".

ראש הישיבה זצ"ל הרב שך השאיר צוואה, והוא כתב שמי שיכול ללמוד מחשבה אחת של מוסר או משנה אחת בשבילו, אז הוא יהיה מליץ יושר בשבילו.

"תדעו ילדים יקרים, כמה זה חשוב אצל הקב"ה, מחשבה אחת של מוסר. מה זה נקרא מחשבה של מוסר, לחשוב שאני רוצה כבר להיות טוב, אני רוצה לשמוע בקול ההורים, אני רוצה ללמוד תורה".

"וכל הנס של חנוכה שכלל ישראל הצליח זה ש"זדים ביד עוסקי תורתך".

"כל אחד אוכל אז הוא מברך ברכת המזון, אז להתפלל ולהגיד ברכת המזון מתוך סידור, לא לדלג אותיות, לא לדלג מילים. הקב"ה מבקש לנו "ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוקיך", להודות לו כמו שצריך, להודות לו בסידור, לא לדלג מילה, כמה זה חשוב אצל הקב"ה. הוא מבקש את זה – אני נותן לך, אבל תודה לי".

בסיום דבריו התפלל מרן שליט"א יחד עם ילדי הת"ת את תפילת "אחינו בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה".

לאחר מכן עברו ילדי כיתת המכינה לקבלת החומש מידיו של מרן שליט"א.



0 תגובות